Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Donderdag 8 september:
Deze tweede dag in NY er weer op tijd uit, en ontbijten om de hoek. Vandaag stond de Noordtour van de Bigbus (hop on hop off guided tour) op de planning. Na uitgegeten te zijn de koffers gepakt en uitgecheckt; immers, die avond zouden we in een ander hotel vlak bij de luchthaven verblijven. De koffers konden die dag nog veilig in het hotel verblijven.
Bij de Bigbus aangekomen, stond daar een enorme rij. Gelukkig was dit voor de Zuidtour, dus blij dat we die vandaag niet hoefde te doen. Bij de Noordtour stond ook een behoorlijke rij, maar dat paste allemaal in één bus, al moesten wij wel benedendeks zitten: eerst lekker maar later behoorlijk frisjes. Amerikanen kennen maar twee standen voor een airco: uit of op standje diepvries. De tour zelf was informatief met zelfs nog wat Nederlandse trekjes (we reden o.a. over de Amsterdam Ave). Op 3/4 van de tour zijn we bij Central Park uitgestapt, ter hoogte van het Kennedy Onassis Reservoir, om daar door heen te wandelen.
Na enkele noodzakelijke telefoontjes op jacht naar caches die er uiteraard ook liggen. En na enig zoeken de eerste gevonden :) Vanwege de temperatuur (graadje of 31, voor NY begrippen op dit tijdstip in het jaar uitzonderlijk) alles lekker rustig aan gedaan. Verbazingwekkend blijft dat je - waar je ook bent in het park - hoogbouw blijft zien. Uiteindelijk kwamen we een kasteeltje tegen, (Belverdere Castle) wat we konden beklimmen. Cache 2 lag dicht bij het Loeb Boathouse, dus na het vinden en loggen nog even naar de radiografisch bestuurde bootjes gekeken.
Omdat we om half 7 bij het hotel werden opgepikt door de shuttle bus, moesten we op de tijd letten en zijn we weer richting een Bigbus halte gelopen om het laatste gedeelte van de tour te volgen. Bij het eindpunt aangekomen hadden we nog een uur of 2 over, dus konden we het Rockefeller Centre ook nog even meenemen. Na enig gezoek naar de lift naar boven en het handig omzeilen van de verplichte fotoshoot, kwamen we op het observation deck aan. Het uitzicht was weer erg fraai, al moet ik eerlijk zeggen dat het uitzicht vanaf het Empire State Building beter is.
Na niet al te lange tijd weer naar beneden, en via een tussenstop op Times Square naar het hotel. Hier stond de shuttlebus al op ons te wachten: een half uur eerder dan aangekondigd. Wij waren de eerste in het rondje, dus kregen er een extra sightseeing NY van 1,5 uur bij. En hoe je het beste (of niet) je door het verkeer kan worstelen. Uiteindelijk richting Newark; blijkbaar moest iemand anders van de passagiers nog een vlucht halen, want het ging wel erg vlot. Nadat we bij de terminal aan waren gekomen, namen we de Airtrain (een onbemande trein die tussen de terminals pendelt) om vervolgens over te stappen op de shuttle bus naar het Best Western Hotel. Hier snel ingecheckt. Na even bijgekomen te zijn van de luxe van deze kamer (zeker in vergelijking met het vorige hotel) hebben we een douche genomen en beneden wat gegeten. Morgen vroeg er uit!