Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Arches National Park

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 September 2016 | Verenigde Staten, Moab

Zondag 11 september:
Weer de Douwe Bob start (slow down...) en vervolgens op weg naar het Arches National park, wat een mijl of 5 verderop lag. Dit National Park bestaat uit veel rots, waar door erosie gaten in zijn gevallen, zodat er op een natuurlijke manier bogen zijn ontstaan. Nog het meest te vergelijken met de omgeving waar Wyle E. Coyote en Roadrunner vertoeven.
Het was er druk en erg warm. Zo warm dat er bij de parkeerplaatsen, waar de trails beginnen, parkrangers stonden om iedereen op het hart te drukken om voldoende water mee te nemen. Wij dachten wel met een liter toe te kunnen, achteraf te weinig.
De tocht zelf was, afgezien van de warmte, redelijk goed te doen. En het was niet voor niets: een mooi uitzicht op nog mooiere bogen. Dus op naar de volgende parkeerplek. We begrepen dat hier de boog dichtbij de parkeerplaats zou liggen, maar dat viel wat tegen. En omdat we daar juist van uit waren gegaan, hadden we geen water bij ons. Dat betekende dorst lijden, dus weer aangekomen bij de camper: water innemen. En op naar het volgende viewpoint.
Daar aangekomen hadden we een keuze: gaan we rechts (North and South Window) of naar links (Double Arch). Beide zou iets teveel van het goede worden: het was al wat later en beide bezoeken werd te inspannend. Uiteindelijk voor de Double Arch gekozen en dat bleek een verstandige keus: erg indrukwekkend en je kon tot onder de bogen lopen. Na diverse film en foto shoots weer richting de camper. Om toch enkele mooie foto's van de Windows (niet 10 maar North and South) te maken, moest de parkeerloop nog een keer gereden worden. Dus bij de ingang een krappe bocht naar links. Zo krap (of zo groot lompe camper) dat er enkele malen gestoken moest worden. Ook stond er een paaltje met een verkeers aanwijzing en.... u raad het al.... die stond ineens veel schuiner om uiteindelijk plat te gaan liggen. Die camper zet wel door.... Schade: op een platte paal en wat poetswerk na, verder niets.
Op de camping aangekomen even bijkomen door een lekkere douche en wat snackjes. Vervolgens pasta met groente en kaassaus met veel knoflook. Jummie.....