Van Moab naar Brigham - Reisverslag uit Brigham City, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Van Moab naar Brigham - Reisverslag uit Brigham City, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Brigham

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 September 2016 | Verenigde Staten, Brigham City

Maandag 12 september:
Vandaag weer een reisdag voor de boeg. Na een iets vlottere start konden we de RV camping rond half 10 achter ons laten. Op naar het Noorden richting Salt Lake City. Al gauw werd de Interstate 70 bereikt en na een aantal mijlen de 191 richting het noorden. Het landschap was dor, heet maar toch heel afwisselend. Het had op sommige punten nog het meest weg van een maanlandschap. Met gezwinde 65 mph schoten de mijlen asfalt onder ons door. Nog voldoende benzine, want de komende tig mijlen waren er wel benzinestations, maar van de categorie "al tientallen jaren gesloten". Onderweg maar niet stil vallen, geen praatpaal te bekennen en het is dan wel erg ver weg naar de bewoonde wereld... Daarom bij het eerste wat grotere dorp aan de 191 de tank weer helemaal afgevuld.
Langzamerhand word het landschap groener en minder dor, de heuvels blijven. Af en toe "haasje over" met de spoorweg die parrallel met ons oploopt. Na een klim komen we langs een stadje; hier zagen we vanaf de snelweg een grote supermarkt. Dus inkopen gedaan met de bedoeling die even verderop op te eten. Het liefst bij het meer, want Salt Lake City is dichtbij. Echter, tussen de steeds bredere snelweg en het meer zit alleen industrie. Volgens de GPS konden we een mijl of 20 verderop wel een kans maken. Zo gezegd, zo gedaan en hup van de I15 af. Echter, hier liepen we "vast" in een woonwijk. We vonden wel een rustig plekje, dus daar de broodjes warmgemaakt en opgegeten.
De laatste loodjes, en rond een uur of half 5 waren we bij de KOA camping. Na even bijkomen nog op jacht naar caches: 2 gevonden en gelogd. Vervolgens tijd om de BBQ aan te maken. Het was lekker weer om buiten te zitten; echter, de wind begon op te steken. Ook het vlees wilde wat minder vlot gaar worden. Uiteindelijk rond half 8 naar binnen, het verslag en de foto's bijwerken.