Downtown San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Downtown San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Downtown San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag staat er een dagtocht naar San Francisco op het programma. Omdat we hier maar een dag zullen zijn gaan we op tijd weg zodat we een lange dag hebben.

Daarom vertrekken we al om half tien, met de shuttlebus van de camping, richting San Francisco. Hoewel het verkeer nogal druk is zijn we toch voor tien uur in het centrum.

Om ervoor te zorgen dat we alle hoogtepunten gezien hebben nemen we de hop on hop off bus. Een goede keus, want we krijgen in bijna twee uur alle hoogtepunten van San Francisco te zien. Zelfs een rit over de Golden Gate bridge zit er in de tour.

Na de tour hebben we nog een kleine drie uur voordat we ons bij de boot naar Alcatraz moeten melden. Deze tijd vullen we met het bezoeken van de Lombard street, een ritje met de wereldberoemde Cablecar en een wandeling door de Chinese wijk.

Daarna komen we aan bij pier 33 vanwaar de boot naar Alcatraz vertrekt. Na een heerlijke (maar natte) tocht van een kwartier komen we bij de oude gevangenis aan. Het is een pittige klim naar het oude complex toe. Bij de ingang krijgen we een audio rondleiding (in het Nederlands) mee. In Alcatraz zaten over het algemeen toch wel de grotere misdadigers, zoals Al Capone. Er heerste dan ook een streng regime. Helaas hebben we niet al teveel tijd en moeten we toch sneller dan gehoopt het eiland verlaten.

We worden namelijk om zeven uur opgehaald door de shuttlebus, en we willen nog even bij de werf gaan kijken. Daarna is het echt tijd om richting bus te gaan. Deze komt om precies zeven uur voorrijden en neemt ons mee terug naar de Camping.

• 13 September 2013 - 10:20

Ria Hermelink:

Erg leuk om 's ochtends tijdens de ochtendpauze ff te lezen en de foto's te bekijken. Alleen internet geeft aan dat het 13 september is dat jullie dit hebgen gedaan. Nu weet ik dat jullie het 9 uur eerder hebben en 13 september net begonnen is voor jullie. Leuk internet en tijdzone's;-)....... Maar goed ik lees dat jullie je goed vermaken dus doe dat de komende dagen nog maar. En dan lezen wij hier de verslagen wel weer. Veel plezier nog.....