Van Los Angeles naar Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Van Los Angeles naar Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles naar Ventura

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 September 2013 | Verenigde Staten, Ventura

Vandaag was het eindelijk zover, we mochten om 13.00 uur de gehuurde camper ophalen om onze rondreis te gaan beginnen.

Omdat het ontbijt in het hotel gisteren erg was tegengevallen zijn we vandaag in het restaurant naast het hotel gaan eten. Een goede keus: voordeliger en vooral heel veel lekkerder. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en vertrokken.

Het is nog vroeg en dus besluiten we een rondrit te maken. Een vast plan hebben we niet ofwel “we zien wel waar de neus van onze auto ons brengt”. Tijdens de rit komen we uit op de pier van Manhattan Beach. Omdat het hier mooi is besluiten we de auto te parkeren en hier even een wandeling over de pier gemaakt.

Na de wandeling brengen we de auto terug naar de autoverhuur. Een hele ervaring hier. Er stond al een hele file van auto’s waarachter we onze auto moesten parkeren. Daarna werd de auto van binnen en van buiten gecontroleerd. Nadat de auto was goedgekeurd kregen wij de inlever bon en konden wij vertrekken.

Vanaf de autoverhuur lieten we ons met een taxi naar het camperverhuurbedrijf brengen. We hadden een niet zo slimme chauffeur (die het wel dacht te zijn). Omdat we onze twijfels hadden over de door hem gekozen route (omweg) hebben we onze GPS aangezet. Toen bleek dat hij echt aan het omrijden was hebben wij hem vriendelijk gevraagd of hij wel de juiste weg nam. Hij zei van wel, maar wij wisten het wel beter. Dat was dan een beetje jammer voor hem……want de fooi die kon hij wel op zijn buik schrijven.

Bij de camperverhuur duurde het wel even. Eerst kregen we een instructievideo (in het Nederlands), daarna werd alles nog een keer uitgelegd bij de Camper. Na ruim een uur kregen we eindelijk de sleutels en konden we onze spullen uitpakken.

Het was kwart over drie voordat we bij de camperverhuur konden vertrekken richting Ventura, ons eerste overnachtingsadres.

Maar voordat we naar de eindbestemming van vandaag reden moesten we eerst nog boodschappen doen. Omdat de winkel in Los Angeles nogal duur leek hebben we besloten onderweg een grote supermarkt op te zoeken. Dat is een hele onderneming hier. Uiteindelijk zijn we maar gewoon een groot winkelcentrum ingereden en daar kwamen we, na vragen waar we een winkel konden vinden, uit bij de Walmarkt. Een redelijke supermarkt met ruime keus. Omdat alle producten en merken hier anders zijn was het flink zoeken naar alle spullen van de boodschappen lijst. Meer dan een uur later hebben we de boodschappen klaar en kunnen we gaan afrekenen.

Uiteindelijk kwamen we tegen acht uur aan in Ventura. Gelukkig kunnen we de camper makkelijk kwijt. En terwijl Eric zorgt voor de stroom en het water maak ik het eten klaar.