North Rim - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu North Rim - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

North Rim

Door: 26-09-2013

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen worden we al vroeg wakker van de harde wind. Als we naar buiten kijken zien we de zon al opgekomen is. Kortom tijd om op te staan en de dag te beginnen. Het gaat geen hele lange dag worden. We gaan de North Rim bezoeken, het aantal dingen die hier te doen zijn, is beperkt en we zullen aan deze dag dan ook genoeg hebben.

Vanaf de camping rijden we naar het visitor center, dit is meestal het centrum van het park en vaak ook het mooiste deel van het park. We maken hier een schitterende wandeling naar een uitstekende rots. De weg is smal en geasfalteerd en daar waar nodig goed afgezet. De wandeling naar het puntje van de rots is heel erg mooi, maar het uitzicht vanaf de rots is geweldig.

Er was nog een beklimbare rots met een nog beter uitzicht. Uiteraard moest Eric daar opklauteren om het mooiste plaatje te kunnen schieten. Uiteraard was ik het er niet mee eens, maar na tig keer beloven om voorzichtig te doen, ging Eric naar boven. Omdat het erg waaide, was ik toch erg blij toen Eric weer op gelijke voet met mij stond.

Na deze korte wandeling maken we nog een wandeling langs de North Rim. Het is een heerlijke wandeling, maar valt toch wat tegen. Er zijn hier en daar wat uitzichtpunten maar verder loopt het pad door het bos. Wij hadden op wat meer uitzicht gehoopt.

Na het wandelen besluiten we met de auto naar de verschillende uitzichtpunten te rijden. Dit zijn de Cap Royal en het Point Imperial. Helaas blijkt de weg naar Cap Royal te zijn afgesloten, jammer. Dan maar direct door naar het Point Imperial. Dit uitzichtpunt is met 2683 meter het hoogste punt van de Grand Canyon en ligt tevens aan het begin of einde van de kloof. We zien vanaf het uitzichtpunt de laatste rotspartij met daarachter de eindeloze vlakte van het Navajo gebied. Ook hier is het weer genieten van het uitzicht. Het enige minpuntje is dat de wind inmiddels stormachtig is geworden, soms moeten we zelfs moeite doen om staande te blijven.

Omdat we alles bekeken hebben wat er is, rijden we al weer op tijd naar huis. Op de camping hebben we nog wat buiten gezeten, totdat het echt te koud werd. Toen zijn we naar binnen gegaan. Lekker op tijd gegeten.

Nu zit ik genietend van mijn kop thee mijn verslag te schrijven. Dadelijk nog even een spelletje doen en dan op tijd naar bed. Morgen hebben we veel kilometers te rijden voordat we in Las Vegas zijn.