Van Monument Valley naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu Van Monument Valley naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Marianne - WaarBenJij.nu

Van Monument Valley naar Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 September 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Zondag 22 september.
Vandaag een bezoek gebracht aan het Informaton Centre van Monument Valley. Dit ligt midden in een vlakte, omgeven door hoge "hopen" rots. Stofstormen maken het hier compleet. Maar dit is het land waar de Navajo Indianen zich het best thuis voelen en er al eeuwen lang wonen.
In het informatiecentrum vee leuke weetjes over de geschiedenis van de "Natives" door de jaren heen.
Nu onderweg naar Grand Canyon; halverwege een lunchpauze bij de Mac om de maag te versterken en het internet op te kunnen :)
Het weer: zelfs regen, wordt de camper weer mooi schoon, hi.

De volgende dagen zullen we weinig op het Internet zitten (ligt er aan hoe dun de Macs zijn gezaaid), dus over een aantal dagen weer een update.

Na het bezoek aan Mc Donalds rijden we door naar de Grand Canyon. Het eerste gedeelte van de rit hebben we dezelfde saaie weg als gisteren. In eerste instantie is het weer nog erg slecht, regenachtig en een harde storm, waardoor Eric vandaag mag rijden. Voor mij dus een uitgelezen kans om even bij te slapen. Ik slaap heerlijk bij totdat Eric afremt. Hij heeft een supermarkt gezien die vandaag open is. Fijn want dan kunnen we hier in Tuba City nog even boodschappen doen voordat we vier dagen in de Grand Canyon onder gaan duiken.

Bij de supermarkt doen we de boodschappen voor de komende weken. Het valt ons weer op dat de winkels hier zo onlogisch zijn ingedeeld. Je zoekt je helemaal een ongeluk als je iets moet zoeken. Gelukkig is het personeel hier heel vriendelijk en behulpzaam. Ze pakken zelfs de boodschappen voor je in tassen en zetten deze terug in je winkelwagen. Dat is nog eens service. Alleen betaal je er wel een prijs voor want in verhouding met Nederland zijn de boodschappen hier duur.

Na de boodschappen rijden we door en komen we gelukkig weer in een schitterend gebied uit. De omgeving is hier woest en woestijnachtig. Zo mooi. Alleen jammer van het troebele zicht door de zandstormen hier.

Naarmate we de Grand Canyon naderen wordt de omgeving steeds woester en zien we steeds grotere scheuren in het aardoppervlak. Vlak voordat we het park in gaan, parkeren we de camper bij een uitzichtpunt. Vanaf de parkeerplaats wandelen we naar een van die diepe kloven.

Het is vier uur als we het park inrijden. Omdat het al laat is besluiten we vandaag alleen het eerste uitzichtpunt te bezoeken. Dit uitzichtpunt is mooi aangelegd in een soort park. Aan de rand van de kloof staat een oud uitziende uitzichttoren, deze mogen we beklimmen. Deze toren zelf is het bekijken al meer dan de moeite waard. De toren is opgebouwd rondom een stalen frame waar omheen een muur is gebouwd. De toren is van binnen mooi versierd met oude tekeningen en schilderingen. Vanaf de toren hebben we een schitterend uitzicht over de kloof met de daarin gelegen Colorado rivier.

Nadat we genoten hebben van het uitzicht rijden we in een keer door naar de camping. Het is een gigantisch grote camping, maar omdat deze in de bossen gelegen is en de plekken heel ruim zijn heb je daar geen last van.
Omdat ik nog eten van gisteren overhad konden we snel eten. Burito’s met rijst en groenten en een hamburger. Als toetje hebben we gekookte pruimen op.